Använda handtag, sy och sticka!
En måndag i slutet på April träffade jag, och en vän, en kvinna, Berit, som jobbar mycket med sändningar till Ukraina. Fick möjlighet att lämna ifrån mig en del smått stickat, så tacksam att det kommer till nytta. Hon hade fått en del gardiner som skulle sys om till kassar som skickas med dit ner. Bra att ha när småsaker ska delas ut. I början på Maj blev en omgång på 8st klara.

Sedan pratade jag med en annan vän och blev sugen så i ett nafs plockades det fram garn och jag började sticka en Pyttipannasjal!

Under våren har jag då och då haft sällskap ute i min lilla handarbetsbo.


Så full av kärlek för mig. Det har varit mysigt att mötas av honom där ute och alltid trevligt med sällskap.
Så var det dax för nästa omgång påsar och i dag blev 7 st klara.

Så fina väskorna blev! Dom ser nästintill perfekta ut!
Förstår att det är roligt när det man har gjort kommer till användning. Mottagarna i Ukraina är säkert tacksamma över det som dom får. I synnerhet med tanke på hur välgjorda saker du har gjort!
Hundar är det bästa som finns! Det var ett tag sedan jag hade hund, men saknar fortfarande att ha hund i mitt liv.
Tack Heidi, så helt perfekta är dom nog inte. Har ändå gjort så gott jag kan och dom fyller nog sin funktion.Hunden är sonens. /Eva S
Så fina väskor och så bra att dela med sig till de som behöver. Det ska jag göra när jag sätter igång att sy efter vår resa.
Tack Evy. Visst kan det bli lite tradigt att sy kassar men har ju fått tyget för just detta ändamål. Samtidigt vet jag att detta kommer fram behövs och det är ju också tillfredsställande att kunna hjälpa till även med sån enkel sak!/ Eva S